Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Τι γλυκιά και τι πικρή...






...Τρι και τρι και τρι και τρι...




Θεωρώ π
ως μόνο πικρή δεν

είναι η ζωή...όταν μπορείς στη σιγαλιά της θερινής νυχτιάς να απολαμβάνεις τα ...τριζονοτράγουδα.

Το τερέτισμα (*) των τριζονιών εκτός από γλυκιά ανάμνηση των παιδικών μου χρόνων στο χωριό του πατέρα μου, είναι σπάνια (σίγουρα ευθύνονται τα φυτοφάρμακα) και βραδινή συντροφιά στο εξοχικό της Γλαρούπολης.

Αναζητώντας λοιπόν φωτογραφίες για το έντομο με το συμπαθητικό τερέτισμα
και που σημειωτέον ποτέ δεν έχει τύχει να το δω πέρα από τούτες τις φωτογραφίες, βρήκα όχι μόνο ενδιαφέρουσες πληροφορίες αλλά και συνιστολόγο του οποίου και τα τέσσερα ιστολόγια αποδεικνύονται εξίσου ενδιαφέροντα.

Γράφει ο La Bastia:

"Στα μέρη μου, είναι καλός οιωνός να μπει στο σπίτι ένα τριζόνι.
Είναι καλός μουσαφίρης, και φέρνει καλά μπερκέτια. Στη φωτογραφία ένας θηλυκός γρύλος από τους μεγαλόσωμους αγροτικούς Gryllus bimaculatus (οι οικιακοί είναι μικρότεροι και καφέ).
Τραγουδάνε μόνο οι αρσενικοί ως συνήθως (για να βρουν ταίρι ή για να τσακωθούν μεταξύ τους)"


Εκτός όμως από δεινοί εραστές, είναι και καλοί...μετεωρολογικοί παρατηρητές, όπως διάβασα
ΕΔΩ,
όπου βρήκα πάρα πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.


"Μπορείτε να υπολογίσετε τη θερμοκρασία που βρίσκονται από τη συχνότητα τερετίσματος των αρσενικών γρύλων.
Η μέθοδος είναι η ακόλουθη. Στον αριθμό των τερετισμάτων που κάνει ένα γρύλος σε ένα λεπτό, προσθέστε 10 και διαιρείτε δια του 4. Το αποτέλεσμα που βγαίνει είναι η θερμοκρασία χώρου"
Ο παράγοντας άνθρωπος και σε αυτή την περίπτωση ...θαυματούργησε.
Το μικροσκοπικό αυτό νυχτερινό "τραγουδιστή" και έντομο της οικογένειας γρυλιδών

  • Τον έφτιαξε ποίημα...
Το τριζόνι
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

Κοιμήθηκα κοιμήθηκα
στου γιασεμιού την ευωδιά
Στων φύλλων το μουρμουρητό
στων άστρων τον χρυσό γιαλό
Οι άνθρωποι μ' αρνήθηκαν
κανείς δε μου σιμώνει
Μόνο μου κάνει συντροφιά
της νύχτας το τριζόνι:

-Έννοια σου λέει έννοια σου
κι εγώ είμαι δω κοντά σου
Για συντροφιά στην έγνοια σου
και για παρηγοριά σου

Τρι και τρι τρι και τρι
τι πικρή που 'ναι η ζωή
Τι γλυκιά και τι πικρή
τρι και τρι και τρι και τρι

Κοιμήθηκα κοιμήθηκα
στων Αρχαγγέλων τη σκιά
Στην ερημιά του φεγγαριού
στο κυματάκι του γιαλού
Τι να 'φταιξα της μοίρας μου
κι έτσι με φαρμακώνει
Μονάχα μου αποκρίνεται
της νύχτας το τριζόνι:

-Είμαι μικρό πολύ μικρό
μα 'ναι ο Θεός μεγάλος
Αυτό ποτέ δε θα σ' το πω
μήτε κανένας άλλος

Τρι και τρι τρι και τρι
τι πικρή που 'ναι η ζωή
Τι γλυκιά και τι πικρή
τρι και τρι και τρι και τρι.

(Το βίντεο είναι δημιουργία της καλής μας φίλης Μαργαρίτας Πάσχου)


Γρ. Ξενόπουλος




Ένα μέρος όπου για κανένα Ι.Χ. δεν υπάρχει θέση.
΄Ενα μέρος όμως  που περνάει κανείς τη μέρα του κάνοντας αναζωογονητικούς περιπάτους, πίνοντας ουζάκι στα μικρά ταβερνάκια στο λιμάνι ή ψαρεύοντας.
Από το νησί μπορεί ο επισκέπτης να πραγματοποιήσει μικρές εξορμήσεις σε κοντινές περιοχές όπως: Δελφοί, Ναύπακτος, Γαλαξίδι, Μεσολόγγι.




Απολαύστε οι προνομιούχοι τα συμπαθητικά τερετίσματα και όσοι το αποφασίσετε, μια βολτούλα στο μικρό νησί τις καλές φθινοπωρινές μέρες άσχημα δε θα είναι.

(*) τρισμός σύμφωνα με την επόμενη ανάρτηση