Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

Mέρα Μαγιού...


...επέλεξα για τούτη την ανάρτηση,

καθώς έλαβα κι' εγώ επίσης, από την αγαπημένη «μας» Αγγελική Κώττη
το mail-πρόσκληση, για να αναρτήσω το κατιτίς μου για το
"'Ετος Γιάννη Ρίτσου"
και γιατί όπως αναφέρει στο mail της:
Η 1η Μαϊου ήταν η "...ημέρα που ο ίδιος είχε κρατήσει ως ημερομηνία γέννησης"

Την Αγγελική Kώττη, γνωστή στο χώρο των blogs ως Εαρινή Συμφωνία, που το άρθρο της με τίτλο "Κίνημα Επικοινωνίας", στάθηκε η αιτία να ψάξω, να ανιχνεύσω, να ανακαλύψω, να τολμήσω και να προσπαθώ ακόμη , ύστερα δυο και πλέον χρόνια, να επιπλεύσω σε τούτο το βαθύ ωκεανό της επικοινωνίας.

Αδυνατώ όμως καλή μου Αγγελική, μόνη μου τώρα να σταθώ στους ογκόλιθους της πένας, της μάθησης, της γνώσης και των γραμμάτων και να παρουσιάσω ένα δικό μου αφιέρωμα για το Γιάννη Ρίτσο.
Ωχριώ και συστέλλομαι μπρος στις εξαιρετικά αξιόλογες αναφορές όλων όσων ασχολήθηκαν με γνώση για το έργο του αλλά και με προσωπικές τους μαρτυρίες.
Τις τόσες εκδόσεις βιβλίων, λευκωμάτων μέχρι και την κινηματογραφική αυτοβιογραφική ταινία
Αισθάνομαι δέος και φοβάμαι πως θα αδικήσω με την ταπεινή μου προσφορά το «Γίγαντα».
Είδα και διάβασα πολλά και ΟΛΑ αξιόλογα. Τί περισσότερο λοιπόν, θα έβρισκα εγώ…
Κοντοστάθηκα όμως στης καλής μας evaggelias-p
την αναφορά, γιατί με άγγιξε. Καθρεφτίζει την κοινωνία που ζούμε… και ναι, αυτοί είμαστε και «Τέτοια ζωή μας μέλλονταν»



Tέτοια ζωή μας μέλλονταν, να γράφουμεν επιστολές
που να μη στέλνουμε από μιάν αξήγητη δειλία
μονάχα να τις δένουμε σε κορδελίτσες παρδαλές
και να το βρίσκουμε και τούτο ασήμαντη ασχολία.
Να πάλλεται βαθιά η καρδιά, που άξια είτανε για τα καλά,
κι όμως να ζούμε πάντοτε στη σκοτισμένη αφάνεια·
οι ταπεινοί πατώντας μας να δείχνουν μέτωπο ψηλά
και τα δικά μας άπρεπα να φέρουνε στεφάνια.
Το πρόσωπο μας να φορεί φρίκης γκριμάτσα τραγική,
φιλάρεσκα ν' αφήνουμε να λεν πως μας πηγαίνει

να βλέπουμε να φεύγει η ζωή μακριά μας ξένη, βιαστική
και να περνάμε, αθόρυβα μισώντας, μισημένοι.
Το κάθε τι, και πιο πολύ τ' όνειρο, να μας τυραγνά
τα βλέμματα των διαβατών στα μάτια μας λεκέδες.
Περήφανοι να δείχνουμε κι όμως τα χέρια μας τ' αγνά
να κράτησαν και να κρατούν ακόμα μενεξέδες.
Να λαχταρούμε σαν παιδάκια ευαίσθητα κι ασθενικά

-δικαίωση και παρηγοριά της ζωής μας την αγάπη
κι αν κάποτε τη βρήκαμε να μας προσμένει μυστικά
όμως το χέρι ν' απλωθεί ζητώντας την εντράπη.
Τα μέτρια ν' αποφεύγουμε μ' αδιάλλαχτην αποστροφή,
αμετανόητοι κυνηγοί του Ωραίου και του Απολύτου
νάναι μας έπαθλο η πληγή, τι μάταιο γνώση μας σοφή
η χρυσή σμίλη δημιουργού, κασμάς του καταλύτου.
Να ξεκινάμε τις αυγές και πάνω μας μαύροι οιωνοί

οι αμφιβολίες να μας κρατούν στην ίδια πάλι θέση
κ' εμείς μ' αηδία να φτύνουμε τον εαυτό μας που θρηνεί
και να φοράμε κόκκινο της ανταρσίας το φέσι.
Τότε να ονειρευόμαστε μιαν αλλαγή κ' ευθύς ξανά
να σκύβουμε, σκλάβοι χλωμοί, σε ιερή λατρεία του πόνου,
τις ήττες ν' ανεμίζουμε φλάμπουρα νίκης φωτεινά
κι αξιοπρεπώς να παίρνουμε το λάχτισμα και του όνου.

Καχύποπτοι και μίζεροι μέσα στα φρούρια της σιωπής
να κλειδωνόμαστε άβουλοι, να κάνουμ' έτσι χάζι
τον κόσμον εξετάζοντας πίσω απ' τον κύκλο μιας οπής
και, θαρραλέοι, σκιά μικρού πουλιού να μας τρομάζει.
Δειλοί και στην αγάπη μας μα και στο μίσος πιο δειλοί
κι ανίσχυροι κι ασάλευτοι να ζούμε ανάμεσα τους,
να μας πληγώνουν και τα δυο και να μετράμε σιωπηλοί
στα παγωμένα δάχτυλα τους ίδιους μας θανάτους.
Εχθρούς να υποψιαζόμαστε παντού κ' οι ολόφωτοι ουρανοί
να ισκιώνονται απ' τον ίσκιο μας και, φεύγοντας κινδύνους,

να ζούμε μόνοι πλέκοντας για τους εχθρούς δημίου σκοινί
και να κρεμάμε εμείς εμάς αθώους αντί για κείνους.

"Απροσάρμοστοι", Τρακτέρ, Ποιήματα (1930-1960)

Κοντοστάθηκα επίσης και στη μαρτυρία της γυναίκας που τον γνώρισε από κοντά:
"' Ηταν αρχοντόπουλο ο Γιάννης"








Πρώτη του Μαγιού σήμερα
και

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!!!




ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΜΗΝΑ,
ΠΟΙΗΤΙΚΟ,
ΕΡΩΤΙΚΟ
και
ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΣΜΕΝΟ



Με όρεξη για δουλειά,
δύναμη για τον καθημερινό μας αγώνα της επιβίωσης
και προ πάντων
επαγρύπνηση.

59 σχόλια:

VAD είπε...

Aν ζούσε ο ποιητής θα έγραφε πάλι:
"τούτες τις μέρες ο άνεμος μας κυνηγάει...",

τώρα το κυνηγητό έχει άλλη μορφή...

Γλαρένια μου,

Καλή Πρωτομαγιά ,

Καλό μήνα...

Φωτεινή S είπε...

Καλό μήνα, Γλαρένια!

George είπε...

Πρώτη Μαγιού και έφερες την άνοιξη σε πείσμα του βροχερού καιρού.

Νάσαι καλά Γλαρένια μας. Σε ευχαριστούμε!

b|a|s|n\i/a είπε...

καλό μήνα γλαρένια! πάντα με ομορφιά. ψυχής. συναισθημάτων. δύναμη. καρδιάς. φιλιά πολλά πολλά!

roadartist είπε...

Καλό μήνα!!!!! Καλή Πρωτομαγιά..
Ο Ρίτσος.. αθάνατος..
Φιλάκια :)

Σταλαγματιά είπε...

Γλαρένια μου πολύ ωραίες οι αναφορές σου!!
Μέρα Μαγιού σήμερα, μέρα που όλα γύρω μας στήνουν χορό έστω και αν ο ήλιος είναι δειλός σήμερα,
καλό μηνα και καλή πρωτομαγιά!!
Φιλιά

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.

Phivos Nicolaides είπε...

Μέρα Μαγιού, αγάπης και ελπίδας...

Aristodimos είπε...

Υπέροχο το αφιέρωμα σου στον Ριτσο μέρα που 'ναι σημερα Γλαρένια μου.

Πρωτομαγιά μερα φορου τιμης για ολους τους αγωνιστές αυτου του τοπου.

Ευωδιαστή και λουλουδιασμένη να ειναι η Πρωτομαγιά σου.

Αρης

Laplace είπε...

KAΛΟ ΜΗΝΑ!ΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΡΙΤΣΟ..ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

P. Kapodistrias είπε...

Όλα πρωτομαγιασμένα σήμερα! Να είσαι καλά να μάς ραίνεις με Ποίηση πολλών Αρωμάτων!!!

Κόκκινη Ομπρέλα είπε...

" Να λαχταρούμε σαν παιδάκια ευαίσθητα κι ασθενικά
-δικαίωση και παρηγοριά της ζωής μας την αγάπη
κι αν κάποτε τη βρήκαμε να μας προσμένει μυστικά
όμως το χέρι ν' απλωθεί ζητώντας την εντράπη."

Καλό μήνα γλαρένια μου,με διάθεση σαν αυτή που περιγράφεις, σαν αυτή που σου ενέπνευσε ο μεγάλος μας ποιητής!
Σε φιλώ!

mareld είπε...

«Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια,

για να σας φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα. Την ομορφιά

ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιος μου το μοίρασα δίκαια.

Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ' ένα κρινάκι του αγρού

τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε»


Γλαρενάκι μου!

Ο Λόγος σου είναι γνήσιος, καθαρός και βαθύς!

Χαίρομαι για τις Μαγιάτικες φωλίτσες
που πλέξαμε στο τρυφερό μας Ρίτσο!

Μυρωδάτη Πτωτομαγιά!

Φιλιά και σε όλη τη Γλαροοικογένεια!

Ενεσούλα είπε...

Μεγάλο ταλέντο, μεγάλος Έλληνας ο Ρίτσος.
Καλό, λουλουδάτο μήνα να έχουμε

Artemis V. είπε...

καλό μήνα πολλά λουλούδια!

Ανώνυμος είπε...

Καλό Μήνα.
Πολύ όμορφο το κείμενό σου κι ας λες...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Vad-ούλη μου,ΚΑΛΟΣ, καλυτερος, ακόμη καλύτερος σου εύχομαι να είναι

Φιλί και Γλαρένιες ακαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αμά(λ)θειά μου,Φανταστικό το δώρο σου και σ' ευχαριστώωωωωώ.
Δε θα το πιστέψεις, μα έχω ένα ίδιο βάζο, πιο χαμηλό όμως, κάπως σαν κασπώ.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

Φιλί και Γλαρένιες ακαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Φωτεινή s. μου,ΚΑΛΟ σου μήνα και χαρουμενο,

Φιλί και Γλαρένιες ακαλιές

anemona είπε...

….καλό σου μήνα…
γλαρένια…
Ήταν ότι πιο όμορφο διάβασα σε blog..
το αφιέρωμα σου στον Ρίτσο..
Από το πρωί το κλωθογυρίσω στο μυαλό μου..
Ρίτσος.. Αλέκος Παναγουλής. .Εργατική Αγώνες…
Τελικά δεν έκανα τίποτε…
(αυτό το κρυολόγημα ηταν ανασταλτικος παραγων)
Καλή πρωτομαγια… γλαρένια
Να σαι καλά....

Aθηνά Π.Κ. είπε...

Kαλημέρα Γλαρένια !!
ΚΑΛΟ ΜΑΗ ΜΗΝΑ με λουλούδια στα χέρια, στην καρδιά και στην ψυχή !!!!!

Κι εμένα μ άγγιξε η αναφορά της Evaggelias-p!!

Να σαι καλά μέσα σε γλαροπουλένιες αγκαλιές

Μαργαρίτα Πάσχου είπε...

Πολύ όμορφο το αφιέρωμά σου στο μεγάλο μας ποιητή Γλαρένια μου!
Καλό μήνα!
Φιλί και Μαργαριταρένιες αγκαλιές.

leondokardos είπε...

Γλαρένια μου, για το Ρίτσο τι να πώ;;
Καλύτερα είναι να σου ευχηθώ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ,καλή πρωτομαγιά.

eirini είπε...

Καλό μήνα Γλαρένια μου! Ο Μάης είναι ένας υπέροχος μοσχομυριστός μήνα!!!

Φιλάκια!!!!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

George μου,Tρελλός καιρός κι' απρόβλεπτος σαν τον αποψινό αγώνα
:-)
KAΛO MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

b|a|s|n\i/a μου,....και χαμόγελα
:-)
KAΛO MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

roadartist μου,KAΛO ΣOY MHNA κι' ΟΜΟΡΦΟ!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Είδες Αναστασία μου, ο Μάης τί μας κάνει,
με συννεφιές και με βροχές θα μας αποτρελλάνει...
:-)
KAΛO MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Skroutzako μου,Προσεχώς επί της οθόνης...
:-)
KAΛO ΣΟΥ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Phivos Nicolaides μου,Σ' ευχαριστώ, να είσαι ΠΑΝΤΑ καλά.
KAΛO ΣΟΥ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

aristodime μου,Δανεικές οι επιλογές μου για το αφιέρωμα
:-)
KAΛO MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

laplace μου, Aπό αυτή την πλευρά τουλάχιστον, αισθανόμαστε ως λαός ευγνώμονες και υπερήφανοι
:-)
KAΛO MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Π.Κ. μου, Σ' ευχαριστώ για τις πρωτομαγ-ΑΓΙΑΣΜΕΝΕΣ σου ευχές

KAΛO και ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Κόκκινη ομπρέλλα μου,Kάθε του λέξη, νόημα και στίχος και από μια μαχαιριά...

KAΛO MHNA, με τις ό,ποιες μετεωρολογικές του ατασθαλίες.
Tί θα κάνει... το καλοκαίρι κοντοζυγώνει

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

mareld μου, Eίσαι μεγάλη ψυχή...
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

panagiota είπε...

Αν και καθυστερημένα,(λόγω μεγάλης τρεχάλας)θα ευχηθώ να έχει ο Μαης σου λουλουδιασμένες μέρες χαράς και αγάπης.
Φιλια.......

nikiplos είπε...

Γλαρένια καλησπέρα...

Έγραψες με το ποίημα...
Ιδίως οι στίχοι:
"Να λαχταρούμε σαν παιδάκια ευαίσθητα κι ασθενικά
-δικαίωση και παρηγοριά της ζωής μας την αγάπη
κι αν κάποτε τη βρήκαμε να μας προσμένει μυστικά
όμως το χέρι ν' απλωθεί ζητώντας την εντράπη."

δεν ξέρω μέσα μου βαθιά ριζωμένοι...

Εύχομαι καλή πρωτομαγιά και να ανθίζεις στη ζωή σου πάντοτε!

Side21 είπε...

Για όσους είχαμε την ευτυχία
να τον γνωρίσουμε από κοντά ...
άφησε μια χαρακιά στη μνήμη και την ψυχή μας !!!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ σου εύχομαι Γλαρένια μου ...

aggelika είπε...

καλό μήνα!
Λατρεμένος και πανέμορφος μήνας ο Μάης.. είναι η κορύφωση της άνοιξης!! Ποίηση από μόνος του... πως να μην τον λατρεύουν οι ποιητές??

Ανώνυμος είπε...

Ένας εκ τον σημαντικότερων, κατά τη γνώμη μου ο σημαντικότερος, Ελλήνων ποιητών. Είναι μεγάλο και σπουδαίο το έργο του Γιάννη Ρίτσου. Πολύ όμορφο και το αφιέρωμα σου.
Καλό μήνα.

iLiAs είπε...

καλο μηνα Γλαρενια...να εισαι καλα :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ενεσούλα μου, Σ’ ευχαριστώ!
KAΛOΣ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ Ο ΜΑΗΣ!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

The Girl Who Fucked Up Ur Mind ,Κορίτσι με το όνομα …σιδηρόδρομο (φαντάσου... το έκανα copy+paste, γιατί άκρη δεν έβγαινε), καλωσόρισες, σ' ευχαριστώ και KAΛO ΣΟΥ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Sotiris K. μου,Την περνάω την τάξη δηλαδή….
:-)
Σ' ευχαριστώ, KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ανεμώνη μου, Κι’ εγώ έτσι το κλωθογυρίζω από τότε που το είδα στην evaggelia p.
Το ποίημα τούτο το βρήκα συγκλονιστικό και το δανείστηκα….

Είδα εξαιρετικά αφιερώματα e-φίλων μας και δείλιασα για την ανάρτηση, αλλά δεν ήθελα να αγνοήσω και το κάλεσμα

KAΛO ΣΟΥ ΜΗΝΑ!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αθηνά μου,:-)
Σ' ευχαριστώ για τις τρυφερές σου ευχές,
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

pink floyd μου,Tη βρήκα και σε θυμήθηκα. Μη μου πεις....:-)))
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Λιόντα μου,:-)
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

eirini μου,Άσε και έχουμε αρχίσει τα κρυολογήματα με τους νεολαίους μου εδώ μέσα, που βιάστηκαν να φέρουν καλοκαίρι...
:-)
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

panagiota μου καλή,Στην παρέα μας δεν κρατάμε απουσιολόγιο, ούτε χτυπάμε κάρτες.
:-)
Να είσαι ΠΑΝΤΑ καλά,
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

nikiplos και Παριζιάνε μου,Κι' εμένα έτσι ρίζωσαν οι στίχοι
της κοινωνίας μας οι γκρίζοι ήχοι...

΄Οσες φορές κι' αν τους ξαναδιαβάζω, σε κάθε λέξη, νόημα, και στίχο σκοντάφτω σε συμπεριφορές μας ηθελημένες ή αθέλητες

KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Side21 μου,!!!!!
Eίσαι από ους πολύ τυχερούς και ναι, νιώθω πολύ καλά τη χαρακιά της ψυχής και της μνήμης που αναφέρεις
KAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

aggelika μου,Χρόνια Πολλά για τα γενέθλιά σου και από εδώKAΛO ΣΟΥ και ΟΜΟΡΦΟ MHNA!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Στεριανή μου,Σ' ευχαριστώ και καλή σου εβδομάδα!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

iLia μου,Kαλή σου εβδομάδα και Καλό μήνα!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Ανώνυμος είπε...

Tούτες τις μέρες ο άνεμος μας κυνηγάει...",

τώρα το κυνηγητό έχει άλλη μορφή...

Γλαρένια μου,
Καλό μήνα Μαή , λουλουδιαστό να έχουμε γλυκεια μου .
Φιλάκια νοτισμένα με βροχή

άφησέ με είπε...

Θερμά συγχαρητήρια, γλαρένια μου και Καλό Καλοκαίρι!

Katerina ante portas είπε...

Για δες και εδώ αφιέρωμα!