Παρασκευή 14 Αυγούστου 2009

Γιορτές και χαρές




"Δίπλα" μας, γενικότερα, βρίσκονται πολλά πράγματα των οποίων αγνοούμε την ύπαρξη.

Και τι έγινε θα μου πεις...
Δεν ξέρω, αλλά εντυπωσιάζομαι με οτιδήποτε μαθαίνω
και το οποίο δεν έχει τύχει γνωρίσω, όπως αυτό το μοναστήρι-εκκλησία της Παναγίας της Ελεούσας στη Fyrom







"Ελεούσα" είναι μια από τις άπειρες προσωνυμίες Της Παναγίας , που αύριο εορτάζεται και τιμάται από την Εκκλησία και κατ' επέκτασιν από ολόκληρη την Ελλάδα και τη χριστιανοσύνη.
Πόσα όμως τα Θεοτοκονύμια;
Το όνομα της Παρθένου Μαρίας, το ιερότερο ανθρώπινο πρόσωπο της Ορθοδοξίας, συνοδεύεται από ένα μεγάλο αριθμό προσωνυμιών που της έχουν δοθεί, κυρίως όμως αποκαλείται: Παναγία, προσωνυμία της Θεοτόκου Μαρίας, από τον 3ο αιώνα ως η αγιωτέρα από όλους τους αγίους. Στον ελληνικό λαό η επωνυμία Παναγία έχει καθιερωθεί ως η συνηθέστερη επίκληση της Θεοτόκου, η οποία συνδυάζεται πολλές φορές και με άλλες προσωνυμίες προς την Κεχαριτωμένη Βασίλισσα του Κόσμου.
Οι επωνυμίες προς τη Θεοτόκο προέρχονται από διάφορες αιτίες:
  • α) Από τον εικονογραφικό τύπο παραστάσεως της Παναγίας: Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα, Γαλατούσα, Μεγαλομάτα, Θρηνούσα κ.α.

  • β) από ιδιότητες της Παναγίας: Γιάτρισσα, Ελεούσα, Κυρία, Μεγαλόχαρη, Σωτήρα, Βοήθεια, Οδηγήτρια, Φανερωμένη κ.α.

  • γ) από την παλαιότητα ή την κατάσταση της εικόνας της: Μαυριώτισσα, Εσφαγμένη, Μαχαιρωμένη, Γερόντισσα κ.α.

  • δ) από τον θέση και τον τρόπο εύρεσης της εικόνας της: Φοδελιώτισσα, Θεοσκέπαστη, Σπηλαιώτισσα, Τρυπητή, Πλατανιώτισσα, Μυρτιδιώτισσα κ.α.
  • ε) από θαύμα: Πορταΐτισσα, Φιδούσα κ.α.

  • στ) από τον τόπο προέλευσης της εικόνας της: Σουμελά, Αθηνιώτισσα, Πολίτισσα, Μελικαρού, Χρυσοκαστριώτισσα κ.α.

  • ζ) από την τοποθεσία όπου βρίσκεται η εκκλησία της: Θαλασσινή, Ανέμη κ.α.

  • η) από ιδιάζοντα χαρίσματά της: Αμπελακιώτισσα, Δαμάσια, Παλατιανή, Ολυμπιώτισσα, Υψηλή κ.α.

  • θ) από τον κτήτορα του ναού της: Λυκοδήμου, Καλιγού, Περλιγού, Στεφάνα κ.α.
  • ι) από το χρόνο του εορτασμού της ή από την εποχή των αγροτικών εργασιών με τις οποίες συμπίπτει η εορτή της: Φλεβαριανή, Μεσπορίτισσα, Πολυσπορίτισσα, Ακαθή (εκ του Ακάθιστου Ύμνου) κ.α.

  • ια) Προσωνυμίες της δίδονται επίσης, λόγω της ημερομηνίας που γιορτάζει. Έτσι στην Σίφνο, βρίσκεται η Παναγιά η Δεκαπεντούσα, (γιορτάζει τον Δεκαπενταύγουστο), στη Σαντορίνη η Τριτιανή (γιορτάζει την τρίτη μέρα του Πάσχα), στη Σαμοθράκη η Εικοσπενταρούσσα ( γιορτάζει της Μεσοπεντηκοστή).
Ιδιαίτερα γνωστά είναι επίσης τα επίθετα Μεγαλόχαρη και Φανερωμένη. Η δεύτερη προσωνυμία, αποδίδεται σε εικόνες που φανέρωσαν την ύπαρξη τους με κάποιο θαύμα. Πολλές φορές, αυτό γίνεται μέσω κάποιου οράματος, όπως η εμφάνιση της Παναγίας, στη μοναχή Πελαγία και η εν συνεχεία ανεύρεση της εικόνας της στις 30 Ιανουαρίου του 1823.
Σε περίπου 6.000 υπολογίζονται οι ονομασίες της Παναγίας, που αναφέρονται αναλυτικά ΕΔΩ.




Της Παναγίας που επικαλούμαστε σε χαρές και λύπες και ζητάμε την προστασία Της σε κάθε δύσκολη στιγμή της ζωής μας, που τραγουδήσαμε στην αγάπη, στον καϋμό και τις ενοχές αλλά και μελανά γεγονότα.
Που αύριο γιορτάζουν ....από συγγενείς, φίλοι και γνωστοί, μέχρι
Ευχές λοιπόν για τον Παναγιώτη το Μάριο και τον Τάκη, τον Πάνο, το Νότη και το Γιώτη ...
Την Παναγιώτα, τη Νότα και τη Γιώτα, τη Μαρία, το Μαράκι, τη Μαριώ...

Χ
ΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ


Σε όσους e-φίλους μας σήμερα γιορτάζουν, στους συντρόφους τους ή στα παιδιά τους και που με τις θερμότερες ευχές μου για
Υγεία, Χαρά, Γαλήνη, Πρόοδο και Ευημερία,
δε γίνεται να μην αναφέρω:




Π.Κ.,

Μαριλένα,
roadartist,
Αrtanis,
Καπετάνισσα,
Μαρία Νικολάου,
Μαρία Τζιρίτα,

marianaonice,
ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ
redhat,
Δέσποινα,


lemon και Μargo
(για τις οποίες είναι διπλή η γιορτή, γιατί σήμερα γιορτάζουν και τα γενέθλιά τους)

ανεμώνη,
Panagiota (giota),

mikro analogo,
maria λεμονάτη,
αγγελόσκονη,
homemade,
takiz,
takis,

liquid days,
maria (νοσηλεύτρια),
e-ρωτάκι

και
...

το αγγελάκι του




Συγχωρείστε μου την ό,ποια παράλειψη, η οποία σίγουρα συνέβη εξ' αγνοίας ...εξ' αμελείας ή εκ παραδρομής



ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!

74 σχόλια:

Unknown είπε...

Εμείς ευτυχώς την αφήσαμε σκέτη παναγία...
Φαντάσου να την ονομάζαμε "Η νησακιώτησα" :p

b|a|s|n\i/a είπε...

χρόνια πολλά και καλά σε όλους! πάντα με υγεία και αγάπη! κυρίως με υγεία και πολλή αγάπη!
καλημέρα! φιλιά πολλά! :)

George είπε...

χρόνια πολλά σε όλους που γιορτάζουν γλαρένια μου. να ειναι γεροί και δυνατοί για όλη τους την ζωή

ΓΙΑΝΝΑ είπε...

Στελνω κι εγω τις ευχες μου για την αυριανη μερα,αλλα συγχρονως δεχομαι και τις δικες σ
ας,μια και αυριο ειναι τα γενεθλια μου.Χρονια πολλα σε ολους.Υγεια,χαρες και πολυ χαμογελο.

Margo είπε...

Είναι σαν να γιορτάζω διπλά μία στο δικό μου blog και μία στο δικό σου:))) Σε πολύ ευχαριστώ!!! Να προσθέσω και εγώ δύο τοπικές ονομασίες Πανάχρα Κουμαρού και Σκουρδού... Καλή Παναγιά και χρόνια πολλά σε όλους!

Μαριλένα είπε...

στήριγμα μας η Παναγία Γλαρένια μου.
η Παναγιά η Γοργόνα του Μυριβήλη, το θυμασαι;

η πρώτη! η πρώτη είσαι που μου ευχήθηκε :))
σ' ευχαριστώ πολύ πολύ! πάντα με θυμάσαι και μενα και τα παιδιά..
αχ βρε Γλαρένια μου, με συγκινείς, το ξερεις;

ολόψυχα εύχομαι να είστε καλά, με υγεία, χαμόγελα κι αγάπη όπως τώρα και τα χρόνια πολλά μου σε όσους φίλους και συγγενείς γιορτάζουν.

πολλά πολλά φιλιά!

Hfaistiwnas είπε...

Χρόνια πολλά σε όλους γενικά!
Οι πληροφορίες για το ονόματα μου άρεσαν πάρα πολύ!!!

VAD είπε...

Παναγία Ξισπιρίτ'σα(Ξεσπιρίτισσα),21 Νοέμβρη,που τελειώνει η σπορά!
Δεν ξερω αν υπάρχει Παναγιά των Γλάρων:)))

Καλο Γλαρο-Δεκαπενταύγουστο...

Κωνσταντίνος Κόλιος είπε...

Χρόνια πολλά κι από μένα σε όλους τους εορτάζοντες.
Προσωπικά ζω κοντά στη Μηχανιώνα που υπάρχει εκεί η εικόνα της Παναγίας της Φανερωμένης.
Μεγάλο προσκύνημα και πανηγύρι.

Καλό μεσημέρι, φιλιά.

P. Kapodistrias είπε...

Ευχαριστώ για την καλότητα των ευχών. Ανταποδίδω ευχές, προσευχές κι ευλογίες για ό,τι στη Ζωή αγιότερο και ανώτερο!

jf είπε...

Μετά την Ξεσπιρίτισσα του VaD, η Παναγία η Γλυκιώτισσα [στην Κερύνεια, Κύπρου], 8 Σεπτέμβρη...

Χρόνια πολλά και καλά σ' όλους
Καλό 15αύγουστο στο Γλαροσόι!

Ευρύνοος είπε...

Χρόνια τους πολλά λοιπόν..
δέν ξέχασες τίποτα, όλα τα κάλυψες τόσο καλά, τόσο ωραία..
άλλωστε τούτες τις μέρες, γιορτάζει όλη η Ελλάδα..
όλοι κάποιον έχουμε στην παρέα, στο σόϊ, στους φίλους και γνωστούς να γιορτάζουν..

χρόνια τους πολλά και πάλι..
και στην Παναγία - Παν-γαία..

χαιρετώ σας..

Δέσποινα είπε...

Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές!!!!!!!!!!!!!!!!

Καλό Δεκαπενταύγουστο, να είστε καλά και να χαίρεστε την οικογένειά σας!

Χρόνια πολλά!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Έτσι όπως το πας θα μας πάρεις τη δουλεία εμάς των θεολόγων.
Στα προσωνύμια της Παναγίας θα προσθέσω κι ένα που της προσέδωσε ο περίφημος παπα-Τσάκαλος την δεκαετία του '80: "Παναγία η Σοσιαλίστρια"! Της είχε φτιάξει και μια εικόνα όπου αντί να κρατά στα χέρια της το Χριστό κρατούσε ένα κόκκινο γαρύφαλλο! χαχαχα άπαιχτος ο παπάς!

Κι από μένα χρόνια πολλά σε όλους και όλες τις εορτάζουσες!

habilis είπε...

Xρόνα πολλλλά !
Ευχές για όπως φαντάζετε κάποιος την κοίμηση της θεοτόκου.

Εδώ στην επαρχία έχουμε μόνο 2 εορτάζοντες ναούς ,ο ένας έχει το βάπτισμα πορτοκαλούσα .

Στην ενδοχώρα ίσως δεν έχουν και κανένα ναό στο όνομα της αλλά την κοίμηση σαν απόγονοι του Διονύσου την τιμούν με Ζαφίρη Μελλά , Εφη Θόδη ,γουρνοπούλα στο χασαπόχαρτο ,μπύρα στο κουτάκι και οινόπνευμα χορεύοντας μέχρι πρωίας.
Αβυσσος η ψυχή των ευσεβών εορταζόντων μία κοίμηση.

Σταυρούλα είπε...

Γλαρένια μου Χρόνια Πολλά κι από μένα σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα!Μεγάλη γιορτή για τη Χριστιανοσύνη.Πολύ ενδιαφέρουσα κι ενημερωτική η ανάρτησή σου.
Πολλά φιλιά!

Anastasios είπε...

Χρόνια Πολλά! Η Χάρη της να μας σκέπει όλους!

Στα μέρη μας, στον Αργολικό κάμπο, όπου καλλιεργούμε εσπεριδοειδή, την αποκαλούμε "Πορτοκαλούσα".

Ανώνυμος είπε...

Παναγία η πάντανεσσα το Κύριο πρωσονύμιο, όμορφη και δύσκολη λέξη.Σημαίνει η Βασίλισσα των πάντων.
Καληνύχτα.

Ανώνυμος είπε...

Γλαρένια μου, εύχομαι η Παναγιά να είναι πάντα μαζί σου.

Χρόνια Πολλά με υγεία σε όλους όσους γιορτάζουν σήμερα!

Να έχεις μια πολύ όμορφη μέρα σήμερα κοντά στους ανθρώπους που αγαπάς!

Πολλά φιλιά!

Artanis είπε...

Χρόνια πολλά Γλαρένια μου, καλημέρα, σε φιλώ...

Άστρια είπε...

Υπέροχη ανάρτηση!
Και ήταν μέσα στο μυαλό μου, ήθελα να έβρισκα κάτι τέτοιο για τα ονόματα της Παναγίας. Ευχαριστούμε για το λινκ.
Στη Λέρο που είχα πάει φέτος, στον Ξηρόκαμπο έχει ένα λιλιπούτειο εκκλησάκι της "Παναγιάς των Καβουριών" κτισμένη μέσα στο βράχο που καταλήγει χαμηλά στη θάλασσα, και που η στέγη της είναι ο ίδιος ο βράχος.

Σε φιλώ, να είσαι πάντα καλά και η Χάρη Της σε όλους μας.
Καλό Σ/Κ

tovenito είπε...

η εικόνα της παναγίας είναι η πιο ζεστή και η πιο οικεία από όλες τις μορφές του ευαγγελίου.
έτσι τη νιώθω από μικρός. δεν με τρομάζει, δεν με φοβίζει, δεν είναι εκδικητική, είναι η πιο γλυκιά ύπαρξη.
θα σου ευχηθώ προσωπικά καλό δεκαπενταύγουστο και χρόνια πολλά! (δεν μπορεί όλο και κάποιος κοντινός σου γλάρος θα γιορτάζει!)

Άντρια είπε...

Χρόνια Πολλά Γλαρένια μου! Υγεία και θεία προστασία σε όλη την οικογένειά σου! Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου! Να είσαι καλά που Την τίμησες!
Γλυκά φιλιά!

Eva F. είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους τους φίλους και φίλες του διαδυκτίου αλλά και σε σένα Γλαρένια μου...
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε σένα και στην οικογένειά σου και να είστε όλοι καλά.
Η αναφορά σου στην Παναγία μας και στην σημερινή γιορτή είναι υπέροχη!
Εχεις την αγάπη μου.

Ανώνυμος είπε...

τι λες?
εχεις παθει τιποτα?
τι ασυναρτησιες ειναι αυτες?

ΕΛΕΝΑ είπε...

Xρόνια Πολλά Γλαρένια μου!!
Χρόνια πολλά και καλά σε όλους όσους γιορτάζουν!!
Υπέροχη η ανάρτησή σου!!
Φιλιά πολλά!!

zoyzoy είπε...

Η γιορτή της Παναγιάς στο νησί είναι το Καλοκαιρινό Πάσχα τόσο μεγάλη βαρύτητα της δίνουν.Με τα χρόνια όμως ξεφτίζουν θολώνουν οι παραδόσεις μας οι εργασίες μας και υποχρεώσεις κάνουν να φαίνεται μια αργία σκέτη!
Και του χρόνου με υγεία να χαίρεσαι όσους γνωστούς και αγαπημένους έχεις!

Φιλιά θαλασσινά!!

Aristodimos είπε...

Πληρης η αναρτησή σου Γλαρένια μου(οπως παντα, γιατι να το κρύψωμεν αλλωστε ! ! !) και ακρως κατατοπιστική...
Χρονια πολλα σε ολους αν και καθυστερημένα.

(Σχετικα με ενα σχολιο που αφησες στον George για την αναρτηση και την φωτο που σου ειχα αφιερώσει βρίσκετε στην Εθνική Αθηνων-Κορίνθου στο υψος της Κινέττας).

Την αγάπη μου και καλο υπόλοιπο Κυριακής.

Αρης

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Darthiir the Abban μου,
Πρώτα θα σου απαντήσω στο ερώτημά σου της προηγούμενης ανάρτησης, τι με έκανε δηλ. να σε νομίζω Κύπριο. Το «τζι» που είχες γράψει ήταν ο λόγος
Τώρα το νησακιώτισα το βρίσκω αόριστο. Δε θα προσδιορίζατε μέσα από την προσωνυμία και το νησί;

Χρόνια Πολλά,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

b|a|s|n\i/a μου,
Σου εύχομαι το “κυριότερο” ΥΓΕΙΑ, διότι τα άλλα τα διαθέτεις
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

George μου,
Χρόνια «τους» και «σου» Πολλά,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ΓΙΑΝΝΑ μου,
Χαρούμενα γενέθλια

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Margo μου,
Ααα…δεν ξέρω τίποτε… να μας μιλήσεις μέσω ανάρτησης γι’ αυτές τις ονομασίες
Χρόνια Πολλά σου και πάλι,
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Μαριλένα μου,
Χρόνια Πολλά σου να χαίρεσαι την οικογένειά σου

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Hfaistiwna-κο μου,
Χαίρομαι και Χρόνια σου Πολλά

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Vad μου,
Νομίζω τελικά πως ξεπερνούν κατά πολύ τις 6.000 που αναφέρει το λινκ.
Περασε κι’ αυτό… και του χρόνου, να είμαστε καλά,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Κωνσταντίνε μου Κόλιο,
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Π.Κ. μου,
Σ’ευχαριστώ για τις ευλογημένες σου ευχές
Χρόνια Πολλά σου,

Μετ’ ασπασμών τε και εναγκαλισμών

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

JamanFou μου,
Πολύ ενδιαφέρουσες οι αναφορές όλων σας για τις ανά το πανελληνιο τιμώμενες Παναγιές
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Ευρύνοέ μου,
Μου άρεσε η ετυμολογία που προσέδωσες Παν-ΓΑΙΑ…
΄Ολης της γης, για όλον τον κόσμο
Χρόνια Πολλά σου και επίτρεψέ μου να σε μαλώσω για τον πληθυντικό.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Δέσποινά μου,
Χρόνια Πολλά σου, Πρόοδο, Ευημερία και επιτυχημένη σταδιοδρομία σου εύχομαι

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Ασκαρντουλίνο μου,
΄Απαιχτε και ...απρόβλεπτε θεολόγε
:-)
και του χρόνου!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

habilis μου,
Να υποψιαστώ πως βρίσκεσαι Αργολίδα μεριά
Πράγματι άβυσσος… ούτε εγώ τα κατάλαβα ποτέ αυτά τα φαγοποτια-πανηγύρια που δικαιολογουνταν σε δύσκολες ιστορικές περιόδους του παρελθόντος

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Σταυρούλα μου,
Υγεία και χαρά να έχεις,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Ο ευλογημένος ο Αργολικός κάμποςΑναστάσιέ μου, μπορούσε να μην Της προσδώσει ανάλογο τιμητικό όνομα...

Χρόνια Πολλά,

Μετ’ ασπασμών τε και εναγκαλισμών

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Thalassokrator μου,
Θαυμάζω τον πλούτο της ελληνικής μας γλώσσας, που αναδεικνύεται και μέσω αυτών των προσωνυμιών. Εξεπλάγην με τον ατελείωτο κατάλογο του λινκ

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

korallenia μου,
Το δικό σου e-προσωνύμιο γιατί μου φέρνει τη μελωδία του Ρόκκου;
Ααααα…δε γίνεται πρέπει να τραγουδήσει και την κοραλλένια του έγνοια
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Artanis μου,
ΖΕΣΤΗ καλησπέρα στον ΠΑΓΩΜΕΝΟ νότο,
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Άστριά μου,
Νάτο… και μας φάνηκε αστεία του VAD η πρόταση…. Παναγιά η …..Γλαρίτ’σα (Γλαρίτισσα ή Παναγιά των γλάρων)
Μακάρι να έχουμε τη θεϊκή προστασία, έρχονται στιγμές που την επικαλούμαστε όλοι, γιατί ο τροχός της τύχης δεν κάνει εξαιρέσεις...
Χρόνια Πολλά σου,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

tovenito μου,
Eδώ είναι το περίεργο με τη γλαρο-οικογένεια…. Μάνα-γιος τ’ Άη Γιαννιού, πατέρας-γιος 21/5, άλλα ονόματα οι υπόλοιποι (φαντάσου πως τα παιδιά έχουν από διπλά =10....), παρ' όλα αυτά δε μας περίσσεψε τίποτε για 15Αύγουστο
:-)

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Άντρια μου,
Είναι καταλύτης οι παιδικές αναμνήσεις. Πιστεύω πως αυτό με υπο-κίνησε για την ανάρτηση τούτη

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Eva F. μου,
Σ’ ευχαριστώ,
Να είσαι ΠΑΝΤΑ καλά!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Χαχα…Ανώνυμέ μου, τώρα που το λες, να πω του Γλάρου μου να με ψάξει δια πάσαν νόσον.
Χρόνια σου πολλά, όπως και να ‘χει, έστω και τρελές οι ευχές μου δηλαδή...

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ΕΛΕΝΑ μου,
να είσαι ΠΑΝΤΑ καλά και να χαίρεσαι την οικογένειά σου

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

zoyzoy μου,
Κι’ εσύ να είσαι καλά και να μας κάνεις όμορφες αναφορές στο νησί σου. Πολύ τη χάρηκα τούτη εσώ για τη Σύρα και τη Φραγκοσυριανή

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Τι λες Aristodimos μου,
ένα βήμα δηλαδή κι’ εγώ το είχα φανταστεί στην Παλαιά Εθνικη Κορίνθου-Πατρών
Με αιφνιδίασες ευχάριστα μ'εκείνη σου την ανάρτηση-αφιέρωση και σ’ ευχαριστώ πολύ

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

gkastroμου,
Λυπάμαι….. «Τι να πω καλή μου, εξακολουθεί να μη με θέλει το blog σου. Το καλό το παλικάρι ξέρει και άλλο μονοπάτι όμως Χρόνια πολλά λοιπόν για όλον τον κόσμο και μου άρεσε πολύ η ανάρτησή σου. Μακάρι να μπορούσα να στο πω και στα σχόλια. Ας είναι πολλά φιλιά»
αλλά δε γνωρίζω τους λόγους, ούτε μπορούσα να αφήσω τον ανεκτίμητο φίλο gkastro εκτός σχολίων.
Xρόνια σου πολλά!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Side21 είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ κι από μένα ...
Σε εορτάζοντες και μη !!!

Unknown είπε...

Νησάκι της Παναγίας!

:)

dyosmaraki είπε...

Χρόνια πολλά σε όλους

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Γλαρένια, έχω μια απορία: πόσο μεγάλη αγκαλιά πρέπει να έχεις για να μας χωράει όλους μας;

gskastro είπε...

Καλή μου Γλαρένια, τελικά το πρόβλημα είναι στο PC στο σπίτι μου. Στο γραφείο δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα, και επομένως θα μπορώ να στέλνω τα σχόλια μου. Πολλά φιλιά gskastro

Κόκκινη Ομπρέλα είπε...

Γλαρένια μου,
είναι πράγματι πολύ ελκυστικό να μαθαίνεις κάτι καινούριο πάντοτε αλλά και πολύτιμο όταν μπορείς να το μεταδώσεις, όπως μόλις έκανες! Μου προκαλούσαν πάντα ενδιαφέρον τα προσωνύμια της Παναγιάς μας, όμως εξεπλάγην με το 6000!
Χρόνια πολλά σε όλες τις εορτάζουσες και αληθινά δεν ήξερα ότι στη γειτονιά μας είναι τόσο πολλές! Πολύχρονες και πολύχρωμες, λοιπόν!
Σε φιλώ!

spyros1000 είπε...

xronia polla ki se sena...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

side21 μου,
Επίσης και καλά να περνατε.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Darthiir the Abban μου,
Τήνος....Πάρος.... δηλαδή;
:-)
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

dyosmaraki μου,
Να είσαι πάντα καλά,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Ασκαρντουλίνο μου,
Σύνορα η αγάπη δε γνωρίζει….
΄Αντε καλέ, δεν το έχεις τραγουδήσει;

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

gskastro και ΄Αρχοντά μου,
και ο δικός μου υπολογιστής να έφταιγε, θα τη βρίσκαμε την άκρη
:-)

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Κόκκινη Ομπρέλα μου,
Γιατί θαρρείς πως κι' εγώ τα γνώριζα όλα;
Αποτέλεσμα λοιπόν, μιας τέτοιας από μέρους μου έκπληξης ήταν τούτη η ανάρτηση

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

spyros1000 μου,
Να είσαι πάντα καλά,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Unknown είπε...

Όχι καλέ, το νησάκι στης Παναγίας ονομάζεται... είναι στο έμπα του κόλπου της νύφούλας του Ιονίου!
(Που είναι η Κύπρος; Καμία σχέση :ppp)

Roadartist είπε...

Γλαρένια μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ..
Δεν είχα πρόσβαση στο διαδίκτυο..γι'αυτό κάπως πιο αργά.. Ευχαριστώ πολύ για τη σκέψη σου.. και τις όμορφες ευχές

:)

σε φιλώ, να είσαι καλά εσύ και η οικογένεια σου. Να χαίρεσαι όσους αγαπάς!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΓΥΡΙΣΑ ΑΠΟ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΠΗΡΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ ΕΙΠΑ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΩ ΠΡΙΒΕ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ.